Інформація

Огляд моста

Маркування на бокових стінках шин



(1) Товарний знак

(2) Маркування профілю

(3) Інформація про розміри

385         = Ширина шини, мм

65           = Коефіцієнт поперечного перерізу = 65%

                (висота бокової стінки до ширини)

R             = Радіальна конструкція

22,5        = Посадковий діаметр ободу, дюйми

(4) Робоча характеристика, складається з

160         = умовне означення допустимого навантаження на шину для одинарного розміщення

K             = Літерне скорочення для преференційної швидкості

(5) Штамп TÜV (Спілки робітників технічного нагляду)

Схвалено та сертифіковано TÜV Nord.

(6) Маркування «PoweredinGermany»

Розроблені згідно німецького ноу-хау.

(7) Здатність до відновлення

Передбачається зачищення протектору.

(8) Без камер

Шини без камер

     Тип камери

Шини з камерами

(9) Маркування ЕКЄ

Е             = Шини відповідають директиві ECE-R54

4             = індекс країни, в якій було схвалене Е-маркування (1=Німеччина, 2=Франція, 4=Нідерланди, 11=Англія)

(10) Характеристики відповідно норм США щодо внутрішньої конструкції шини чи рівень жорсткості шин.

Тертьова поверхня: під поверхнею ковзання знаходяться 4-5 шарів сталевого корду, що утворюють каркас.

Бокова стінка: з боку проглядається кількість сталевих кордів

(11) Маркування DOT

Шини відповідають положенням FMWSS 119 США.

(12) Код DOT

Ідентифікаційний номер заводу виробника, величина шини та модель шини

(13) Дата виготовлення

Тиждень виготовлення (1+2 цифри) та

Рік виготовлення (3+4 цифри)

(14) Повторне маркування

Альтернативні умовне означення допустимого навантаження на шину та індекс швидкості для одночасного використання на задній осі чи на причепі.

(15) M+S

Маркування для придатних для зимового використання шин (мокреча + сніг)

(16) Еко-позначки

High Mileage:      Висока прохідність

Energy-Efficient:                Економія пального

Low Noise:           Низький шум від котіння коліс

Clean Air:             Вироблений на зеленому мастилі, зі здатністю до відновлення, для захисту навколишнього середовища.

Маркування розмірів шин

Маркування розмірів шин знаходиться на боковій стінці шини та показує характеристики розміру та моделі (R=радіальні чи D=діагональні).

Норми ECE54 дозволяють використовувати додаткове робоче маркування (також назване повторне маркування), що знаходиться поблизу від базового робочого маркування в колі на боковій стінці.

315 /

80

R

22,5

156/150

L

Ширина поперечного перерізу, мм

Коефіцієнт поперечного перерізу, %

R=радіальні

(конструкція шин)

Посадковий діаметр ободу, дюйми

Індекс допустимого навантаження

(одинарні/здвоєні шини)

Категорія швидкості

Індекс швидкості

Категорія швидкості вказує максимальну найвищу швидкість, при якій шини за нормального тиску повітря відповідають показнику допустимого навантаження в завантаженому стані.

Символ

E

F

G

J

K

L

M

N

P

Q

R

S

T

Швидкість, км/год.

70

80

90

100

110

120

130

140

150

160

170

180

190

Термінологія - конструкція шин

Поверхня ковзання: бігова доріжка протектора – це верхній шар шини, що обладнаний профілем (якщо це не шина, протектор якої без малюнку). В першу чергу вона піклується про зчеплення з дорогою та зносостійкість шин та захищає каркас, що проходить під нею. Нові шини для вантажних автомобілів мають висоту малюнку протектора від, приблизно, 13,5 до 22 мм. Профіль та склад протекторної суміші є вирішальними для багатьох факторів шин, таких як, наприклад: зчеплення з дорогою, зносостійкість, опір котінню та вологостійкість.

Ремінь: ремінь шин складається з багатьох шарів, закладених в гуму, пласко кутових шарів сталевого корду та є за своєю сутністю нерозтяжним. Ремінь слугує стабілізатором поверхні ковзання та запобігає проникненню сторонніх речовин, таких як, наприклад, каміння до каркасу.

Бокова стінка: бокова стінка є одношаровим пластом сталевого корду, закладеним у гнучкий пласт гуми, що захищає каркас від пошкоджень. Бокова стінка шини, також звана бічна поверхня чи боковина, впливає через кращий ступінь амортизації на комфорт та на ходові якості автомобіля та може, за необхідності, через посилення, наприклад, автобусні шини захищати від пошкоджень. На боковій стінці знаходяться всі маркування шин.

Плече протектора шини: плече протектора шини – це місце, де зустрічаються бокова стінка та поверхня ковзання.

Бортове крило: бортове крило забезпечує міцну посадку колеса за допомогою одного чи декількох бортових кілець та ниток каркасу, що лежать під ним.

Герметизувальний шар каркасу: ущільнюючий гумовий шар на внутрішній частині шини заміняє камеру та зветься, також, серцевиною. Серцевина тягнеться від висоти борту ободу до борту покришки. Даний гумовий шар є, певною мірою таким, що самостійно герметизується/запечатується для захисту від проникнення сторонніх речовин.

Каркас: каркас – це, так званий, остов шини, складається, зазвичай, з прогумованих текстильних кордів. Вони поєднують борт покришки з ременем та встановлюють разом з тиском повітря вантажопідйомність (допустиме навантаження).

Розміри шини

Висота профілю

Названий посадковий діаметр ободу

(А) Зовнішній діаметр:

Зовнішній діаметр – це діаметр накачаних, встановлених на обід шин, до крайнього положення бігової доріжки протектора.

(R) Статичний радіус:

Статичний радіус – це відстань від центру колеса до поверхні дороги стандартного розміру згідно максимально дозволеної вантажопідйомності навантажених шин.

(F) Пружний угин:

Так названий пружний угин описує зміну радіусу шини під нормальним навантаженням. Він відповідає відстані, на яку прогинається вісь при максимальному навантаженні. Тому, шини спроектовані таким чином, що при встановленому градусі вони дотримуються пружного угину. Якщо шини встановлені невірно (із занадто високим чи низьким пружним угином), це призведе до скорочення терміну служби шини.

  Ширина шини

Ширина бігової доріжки протектора

  Ширина ободу

Ширина шини

Ширина шини надана в мм та означає ширину накачаної шини, встановленої на стандартний обід. Ширина шини наводиться також в розмірах шин (наприклад: 315/80 R 22.5)

Ширина бігової доріжки протектора

Ширина бігової доріжки протектора вказана в мм та означає лише ширину навантажених бігових доріжок протектора.

Висота профілю

Висота профілю – це відстань між розміщенням борту покришки та зовнішньою біговою доріжкою протектора накачаних шин.

Ширина ободу

Ширина ободу –це відстань між бортами ободу, що також зветься шириною ободу.

Мінімальна відстань між серединами ободів

Мінімальна відстань між серединами ободів є наведеним у мм рекомендаційним значенням, що повинна забезпечувати безаварійне функціонування двох шин при здвоєному встановлені (згідно ETRTO-Стандарту (Європейські шини та Технічна організація ободів) без ланцюгів).

Названий посадковий діаметр ободу

Названий посадковий діаметр ободу вказує діаметр ободу від борту ободу до борту ободу. Значення наводиться в описі розмірів шин та ободів, в основному в дюймах (“), наприклад: 315/80 R 22.5.

Колеса та ободи

j Міжцентрова відстань
k Монтажна камера шини
l Монтажна камера транспортного засобу
m Ширина поперечного перерізу шини
n Діаметр окружності центрів отворів
o Діаметр центрів отворів
p Осьова лінія шин
q Глибина запресування
r Відстані між диском колеса та бортом ободу
Глибина запресування
Глибина запресування забезпечує належний простір гальмівного барабану / дискових гальм, а також встановлює ходові якості, ширину колії, зміщення шворня поворотного кулаку та керування підшипником колеса.
Глибина запресування (ЕТ) – це відстань від центру колеса до внутрішньої поверхні прилягання диску колеса до маточини. Глибина запресування колеса може бути позитивною, негативною чи нульовою.

Індекс допустимого навантаження

Індекс допустимого навантаження, чи, інакше званий індекс навантаження (LI), вказує на максимальне допустиме навантаження (в кг) за нормального тиску повітря в шинах при максимально високій швидкості (згідно категорії швидкості ).

LI Кг LI Кг LI Кг 

1





Сертифыкат Шины